Zavřít

Opravdu dělají dřepy velké hýždě?

Zvětšují dřepy zadek?

Strach. Ano, spojení dřepu a objemného, narostlého pozadí budí obavy. Převážně u žen. Oprávněně? Pojďme si k tomu něco říct, položit si pár otázek. Po odpovědích se určitě na dřepy budete dívat jinak. Možná si je i zamilujete. „Mám už velký zadek, nebudu cvičit dřepy. Nechci ho ještě větší,“ reakce, která je často k slyšení. Tento pohled je nešťastný, dřepy vám dávají tvar, zpevňují hýždě. Mnoho lidí (žen) se vyhýbá tomuto cviku. Když odstraníte tento blok v hlavě, zamilujete si dřepy. Podívejte se na fitnessky, všechny cvičí dřepy. A co všem ukazují? Svoji postavu, hýždě nevyjímaje.

„Začala jsem s dřepy a moje váha šla dolů, hýždě změnily tvar, zvýšila se síla, vylepšila se rovnováha, držení těla,“ říká autorka na webu fitnessblender.com, od které jsme využili otázky a odpovědi.

A nyní několik otázek:

Pokud budu cvičit dřepy, jak budu vypadat?

Tohle do značné míry závisí na vašem výchozím bodu. Dřepy jsou skvělý způsob, jak budovat svaly, což je skvělý způsob, jak snížit tělesný tuk. V průběhu času se spodní část těla mění – více svalů, méně tuku, To znamená, že váš celkový metabolismus bude rychlejší, což vede také ke změně tvaru; hýždě budou pevnější a „pozvednou“ se výše. Svaly také zabírají méně prostoru než tuk, což znamená, že ačkoli v této oblasti můžete budovat svaly a tvar, zmenší se.

Alvifit, jde to i bez chemie

Alvifit, jde to i bez chemie

Co když jsem hubená?

Na druhou stranu, pokud jste velmi štíhlá nebo máte málo tělesného tuku, můžete si vybudovat kulaté a tvarované hýždě tím, že budete dřepovat, zaměříte se na silový trénink. Vše ale také závisí na intenzitě, stravě a samozřejmě na genetice.

Jaké svaly pracují při dřepech?

Při dřepech převážně pracují zadní svaly (glutes maximus, minimus) a stehna (hamstringy a kvadricepsy), ale také břicho, dolní část zad, dále kolena, kotníky, při dřepech se zapojují hodně plíce, tohle vše musí společně hrát a ladit.

Jak často cvičit dřepy?

Svaly potřebují čas na regeneraci, a to všechny. Pokud cítíte bolest svalů, počkejte, až hýždě a stehna nebudou bolet, což mohou být klidně čtyři dny.

JAK CVIČIT SPRÁVNĚ DŘEPY?

Kolik opakování mám dělat?

Dávejte přednost kvalitě před kvantitou. Stovky špatně a polovičních provedení jsou horší než desítky poctivých dřepů. Zde dejte ušetřený čas kvalitě, například 5 sérií po 8-10 opakováních, samozřejmě v návaznosti na další cviky – výpady, výskoky, schody atd.

Pracují při dřepech břišní svaly a střed těla?

Absolutně! Celý střed těla – břicho, dolní část zad jsou zapojeny, zatímco děláte dřepy. Schválně se zkuste na tuto část těla soustředit. Poznáte, že bez ní to nejde.

FP-Academy, sháníte cvičební pomůcky

FP-Academy, sháníte cvičební pomůcky

Pomáhají dřepy hubnutí, spalují tuky?

Ano. Zejména pokud jezdíte dřepy se závažím. Při dřepech využíváte několik velkých svalových skupin a jsou skvělým způsobem, jak tvarovat nejen ty svaly, ale také velmi účinné pro kalorické pálení.

Mohu jet dřepy jako kardio?

Ano. Zkuste dřepy v super setech. Docvičíte dřepy a hned přejdete na jiný cvik, mohou to být výpady, ale také jiná partie – prsa, záda.

Jsou dřepy špatné pro kolena?

Při správné formě provedení nejsou dřepy pro vaše kolena špatná.

A co záda?

Pokud cvičíte technicky správně, naopak záda posílíte, jestliže ale máte zdravotní problémy, konzultujte vše se svým lékařem, případně trenérem.

Musím cvičit hluboké dřepy?

Provádět dřepy, kdy jsou stehna vodorovně se zemí a čistou formou je účinnější a bezpečnější než dělat hluboké dřepy, které nemusíte při začátcích správně ovládat.

Kdy uvidím první výsledky?

Velké změny vyžadují čas a konzistenci, ale začnete vidět malé rozdíly už po pár týdnech.

Banner alvifit.cz

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

Pro vyhledání článků napište klíčová slova a zmáčkněte enter.